Medarbejdere

Find lærere, pedeller og ledelse her på siden.
Vi har også bedt medarbejderne om at fortælle, hvad der driver dem som efterskolemenneske. Du kan kontakte dem pr mail via linket.

Mød medarbejderne 

Find lærere, pedeller og ledelse her på siden.
Vi har også bedt medarbejderne om at fortælle, hvad der driver dem som efterskolemenneske. Du kan kontakte dem pr mail via linket.

Da jeg gik på efterskole og skulle skrive en opgave om mit drømmejob, valgte jeg jobbet som efterskolelærer. 10 år senere endte jeg lidt tilfældigt på Flakkebjerg Efterskole som lærerpraktikant. Efter 6 ugers endt praktik var jeg solgt. Jeg ville arbejde på Flakkebjerg. Her er der nemlig tid til at se den enkelte elev i det store fællesskab. Samtidig er der plads til at tænke og drømme stort. Jeg trives med at være på en arbejdsplads, hvor vi som medarbejdere bliver taget med på råd og har stor mulighed for at være med til at præge skolen i en bestemt retning, så vi kan skabe de bedste forhold for at drive efterskole.

Anders Dall
Lærer på Media

Jeg er lærer på Flakkebjerg efterskole, fordi jeg elsker alsidigheden. Jeg elsker den alsidige relation med eleverne, der går på både undervisning, samvær, familierelation, rengøring og seje adventureture. Min vej hertil var ikke lagt fra start, men som fysioterapeut og friluftsvejleder oplever jeg at være endt et sted, hvor jeg hører til. For mig er det fantastisk at fordybe mig i gensidigt givende relationer år efter år.

Anja Duborg Back Jørgensen
Lærer på Adventuresport

I en årrække rejste jeg rundt i verden for at se på kunst, møde mennesker og opleve andre kulturer. Jeg kan derfra se vigtigheden i, at vi opdrager vores unge til at blive globale medborgere. Jeg er uddannet billedkunstner på Det Fynske Kunstakademi og arbejder nu på Flakkebjerg Efterskole, fordi jeg gerne vil støtte unge mennesker i at føle sig set i deres kreativitet og udtryk. Og fordi jeg oplever, at der på Art er et vidunderligt rum for at de unge kan få den erfaring. Min egne værker kan ses på www.charl

Charlotte Clausen
Lærer på Art

Som jordbruger og underviser på Flakke, har jeg den store fornøjelse at kunne dele min glæde for natur og planter med vores fælles fremtid – de unge!

Jeg elsker at kunne begejstre, dele min kærlighed til naturen og bæredygtig fødevareproduktion. Ikke mindst elsker jeg at formidle omkring de vigtige samspil mennesker og natur imellem, og give de unge mennesker en forståelse for deres egen plads i økosystemet, og hvordan vi bedst muligt passer på naturen omkring os.

At være en del af livet på efterskolen er i sandhed en gave, som jeg nyder hver dag, og jeg opfyldes af livsmodet, energien og de store forventninger til livet, hinanden og fællesskabet.

Emilie Ulrik-Petersen

Gartneri og køkken

Tekst følger

Freddy Mathias Rojas Luna

Lærer på Global i årspraktik

Livets flod har ført mig mange mærkelige steder hen, men hvor er jeg glad for, jeg greb chancen og sprang i land på Flakkebjerg Efterskole! Stedet i sig selv er som en ung: Fordomsfri, fanden-i-voldsk, provokerende til tider, energisk, livsbekræftende, videbegærlig og foranderlig. Med uddannelser som håndværker og realkreditrådgiver og en stilling som sekretær er jeg jo nok skolens mest firkantede medarbejder. Mit job er at skabe struktur i Flakkebjergs dynamiske liv, presse på for deadlines, holde styr på elevoptaget, på eksamen osv. Men som menneske holder jeg meget af al det kaos og rod, det kan skabe i øjeblikket, når hverdagen er foranderlig og hvert år på demokratisk vis skabes af netop den årgang, der går der.

Hanne Bang Madsen

Forretningsfører

Jeg er pedel på Flakkebjerg, fordi jeg gerne vil være et sted med unge mennesker, og med gode kollegaer. Jeg kan godt lide alsidigheden i hverdagen, og at det er en skole som ikke står stille. Her er rig mulighed for at tilrettelægge min arbejdsdag selv, og jeg synes det er en stor tilfredsstillelse, at være med til at få dagligdagen for så mange mennesker til at fungere.

Henrik Bruun
Pedel

Jeg arbejder på Flakke, fordi jeg først og fremmest er vild med målgruppen; vores fremtid! Jeg er vild med den nysgerrighed og de mange perspektiver, de unge mennesker kommer med, men som de også udvikler undervejs. Jeg er vild med det gensidige læringsperspektiv elev-lærer imellem. Jeg er glad for at være med, til at følge dem i deres efterskoleår og opleve, hvordan de blomstrer og både kommer sig selv og andre nærmere. Og så værdsætter jeg, hvordan vi som lærere kan undervise i både vores fag, men også undervise i de interesseområder, vi hver især har. For mig betyder det, at jeg har mulighed for at undervise i seksuel dannelse, køn og identitet og alt indenfor det humanistiske felt; FN’s verdensmål, litteratur, aktivt medborgerskab, historie og alt ind imellem. For mig er Flakke et sted, hvor nogen vil noget med verden.

Ida Johanne de Renouard
På barsel

Jeg arbejder i køkkenet på Flakkebjerg Efter skole fordi mit hjerte banker for kulinarisk læring, pædagogik, smagfuld mad og bæredygtighed.

Som menneske går jeg meget op i at tage udgangspunkt i det unge menneske jeg møder, og herefter at skabe rammerne for, at de forstår deres egne og andres menneskelige, faglige og sociale kompetencer i løsningen af en opgave og i samarbejde med andre.

Jakob Bondesen
Køkkenlærer

Som tysker, der aldrig havde chancen for at gå på en efterskole (for dem findes ikke der), er det fantastisk at se, hvor meget der sker i unge menneskers liv på et år, når de er et sted, hvor der er højt til loftet, og hvor vi giver plads til at udfolde sig selv. At være sammen med elever, støtte dem i og samtidig udfordre deres idéer og visioner, og at have mulighed for, at gøre deres efterskoleår til noget helt specielt, er en af de mest givende ting i mit arbejdsliv på Flakke.
I mine fag tysk og matematik prøver jeg at vise dem, at tysk er mere end bare grammatik og lange sætninger, og at matematik kan mere end regnestykker og formler.

Jana Peter
Faglærer

Jeg er på Flakkebjerg Efterskole, fordi der er et meget stort sammenfald mellem mine personlige værdier og de værdier skolen står på. Jeg har en stærk drøm om en mere retfærdig, bæredygtig og kreativ verden, hvor mennesker føler sig forbundet med hinanden og Moder Jord. Denne drøms realisering, kan jeg hver dag bidrage til i mit virke. Jeg er omgivet af unge og voksne, som alle har et kæmpe potentiale og at opleve den kreative udfoldelse af dette potentiale og den levende vekselvirkning mellem mennesker er det, der får mig ud af sengen om morgenen. Min opgave er, at skabe tydelige og dog rummelige rammer og retning for den mangfoldighed og kærlighed til livet, som kendetegner Flakkebjerg Efterskole.

Jan Coermann
Forstander

10 år efter at selv at have afsluttet mit ophold på Flakkebjerg Efterskole, lykkedes det mig at lande en stilling selv samme sted! Jeg synes at efterskole skal danne mennesker der kan tage en aktiv rolle i samfundet og i eget liv, og her på Flakkebjerg finder jeg ligesindede kollegaer. Jeg er uddannet fra Den Frie Lærerskole i Ollerup, og mit dannelsessyn er meget præget af det Grundtvig-Koldske.
Jeg er sciencelærer på Flakkebjerg fordi jeg tror på at ungdommen er fremtiden og jeg ønsker at give dem de bedste redskaber til at skabe den fremtid. Jeg er også på Flakkebjerg fordi det er et hyggeligt sted med nogle dejlige mennesker. På Flakkebjerg følges fremsyn og hyggeligt samvær ad, og det er vigtigt for mig.

Jeppe Ravn Augustsen
Lærer på Science

Drivkraften bag mit virke som lærer på Art-linjen er min store kærlighed til billedkunst. Billeder fylder mere og mere i vores hverdag. I vores dagligdag bliver vi nærmest bombarderet med billeder og synsindtryk. Vi skal forholde os til levende billeder, reklamer, hjemmesider, sociale medier osv. På trods af dette er billedkunst, efter min mening, håbløst underprioriteret i skolen i Danmark. Som lærer på Artlinjen på Flakkebjerg Efterskole, kan jeg være med til at styrke unge menneskers forståelse for billeder og billedkunst. Jeg er selv udøvende kunstner, jeg laver især Street Art. Jeg nyder at opleve den gejst, kreativitet og iderigdom som eleverne kommer med.

Jonas Molbæk
Lærer på Art

What can I say, I LOVE Flakkebjerg Efterskole. For me growing up as an American I could only dream of such an amazing school. FE has been my second home for many years now, as I share the school’s values and lifestyle. The range of my experiences (and in turn the students) is incredible: skateboarding, politics, environmentalism, citizenship, democracy, English, nutrition and many more, FE is a one of a kind place, my kind of place, a place that has real world impact. I especially relish in my role as a Global line teacher. I am always so proud and sure of my students, as I know we are sending them out with the right tools to navigate through this ever changing world with confidence.

Joshua Young
Lærer på Global

Jeg er lærer på Flakkebjerg Efterskole fordi, der er højt til loftet, en virkelig god relation medarbejdere og elever imellem, og fordi Flakkebjerg giver mig en unik mulighed for at kombinere min store passion for teater, dans og kroppens udtryksmuligheder med danskfaget i min linjeundervisning. Skolens vægtning af bl.a. fællesskabet og kreativiteten, gør Flakkebjerg til noget særligt for mig. I og med at skolen lader bl.a. performance, kunst og kultur være skabende mødesteder for de unge, mener jeg, at de får større mulighed for at opbygge mod til udvikling af den enkeltes evne til at udtrykke sig skabende og undersøgende i et forpligtende fællesskab i trygge og kreative rammer.

Katrine Lyø Rahbæk
Lærer på Performance

Jeg på Flakkebjerg fordi det er et stort privilegie at få lov til at være med at skabe “det bedste år i mit liv” hver dag. Jeg føler samtidigt at jeg er med til udvikle skolen og samtidigt er skolen med til at udvikle mig. Endvidere oplever jeg at der bliver lyttet til og reflekteret over de ting jeg brænder for. Som viceforstander er jeg optaget af at skabe hverdag hvor alle føler sig velkommen.

Lennart Lykke Nielsen
Viceforstander

Jeg er køkkenlærer og har alle mine timer i køkkenet. Mad og madlavning og i det hele taget alt hvad der hører til det område samt videreformidling til unge mennesker og børn har altid ligget mit hjerte nær. På Flakkebjerg har jeg virkelig mulighed for at leve det ud og da Flakkebjerg er en skole i konstant udvikling, så bliver det aldrig kedeligt eller rutinepræget. På Flakkebjerg Efterskole er der altid plads til kreativitet og nye idéer samt at leve dem ud sammen, elever og lærere. De gode snakke og samværet med mine elever er virkelig det der giver mig energi og glæde i mit arbejdsliv. Derudover er det altid det menneskelige hensyn og det at møde eleverne lige præcis der, hvor de har brug for at blive mødt, der går forud for alt på Flakkebjerg Efterskole. Derfor er det lige netop her jeg har valgt at være.

Line Nordenskjold
Køkkenlærer

Jeg er på Flakkebjerg fordi jeg gerne vil begejstre og udfordre elevernes maver med skøn, sund, velsmagende og bæredygtig mad. Jeg er på Flakkebjerg fordi jeg gerne vil hjælpe eleverne med at træffe et fremtidig uddannelsesvalg de har det godt med. Jeg er på Flakkebjerg fordi jeg har nogle dejlige kollegaer som jeg er glad for at arbejde sammen med. Jeg er på Flakkebjerg fordi ungdomslivets spændingsfelter giver daglige oplevelser og udfordringer.

Margrethe Friislund
Vejleder og køkkenlærer

Som mange andre efterskolelærere, har jeg selv været efterskoleelev, og jeg tog læreruddannelsen for at kunne være med til at give nogle elever en lignende fed oplevelse. At det lige blev Flakkebjerg er en længere historie, og jeg er glad for at være havnet her, fordi her er en god energi blandt medarbejderne, og stor mulighed for at have indflydelse på eget arbejde og egne arbejdsopgaver.

Mette Munch Nielsen
Lærer på Explorer

Jeg er lærer på Flakkebjerg Efterskole, fordi jeg her kan få lov til at folde vingerne ud, og være den sciencelærer jeg gerne vil, til glæde og gavn for eleverne. Jeg er lærer på Flakkebjerg Efterskole, fordi der er højt til loftet, og grobund for at tænke skævt og ud af boksen. Jeg er lærer på Flakkebjerg Efterskole, fordi vi lever i et dynamisk samfund, hvor vi skal styrke elevernes kompetencer, for at kunne ruste dem til, at blive fremtidige borgere i et samfund med bl.a. naturvidenskaberne som løftestang. Jeg har en grundlæggende holdning om, at vi alle skal gøre det, vi er bedst til, og det gør jeg bedst på Flakkebjerg Efterskole.

Michael Fynsk
Lærer på Science

Jeg var lige startet i 1.g, da jeg første gang hørte ordene “Flakkebjerg Efterskole.” Det var de flippede elever, der lige havde afsluttet deres bedste år, og jeg var misundelig! Eleverne fra Flakkebjerg havde ingen skrupler med at starte diskussioner og tvinge os alle til at betragte tingene fra forskellige vinkler. Efter mange krumspring og 5 års læreruddannelse fra Den frie Lærerskole er jeg nu en del af Flakkebjerg Efterskole. Mit mål er at vække elevernes nysgerrighed og motivere dem til at deltage aktivt i debatten og opnå perspektivbevidsthed – både i en faglig og social kontekst. Som lærer på Flakkebjerg får jeg dagligt muligheden for at se verden fra elevernes perspektiv, og det er en oplevelse, jeg sætter stor pris på. Her er der plads til de nære og meningsfulde relationer, og derfor er jeg lærer på Flakkebjerg Efterskole.

Naja Birk Berger
Lærer på Media

Tekst følger

Niels Peter Tandrup Ranvig

Gartneri og køkken

Gennem mere end 20 år har jeg været spejder og jeg er også uddannet friluftsvejleder fra Paul Petersens idrætsinstitut. Her på Flakkebjerg Efterskole har jeg en blanding af opgaver som familielærer i Noatun, linjelærer på adventuresport og faglærer i matematik, naturfag og bæredygtighedsfag. Jeg brænder for at kunne hjælpe og støtte de unge til at få en god oplevelse, rykke deres grænser og udvikle sig selv og hinanden i og med naturen

Tekst følger

Olivia Borg Winding-Nielsen
Barselsvikar i køkkenet

Tekst følger

Ole Bjørn Kristiansen
Pedelmedhjæler

Jeg har selv gået på efterskole og det var det fedeste. Så jeg er på Flakkebjerg Efterskole fordi jeg gerne vil være med til at skabe et fantastisk efterskole år for alle de mange unge mennesker der går her. Jeg sidder på kontoret klar til at hjælpe forældre i telefonen, elever der har brug for hjælp til alt lige fra en tid hos læge, et print, eller hvor mange vaskepoletter de skal bruge til så og så meget tøj😊
Der er højt til loftet, plads til udvikling og den enkelte person og ikke mindst en fed stemning.

Pernille Thullesen
Skolesekretær

Tekst følger

Peter Lundgaard Nielsen
Lærer på adventuresport

Jeg er på Flakkebjerg fordi jeg brænder for oplysningsprojektet. Jeg er uddannet fotojournalist og nyder at give mine elever muligheden for at arbejde konkret, praktisk og kunstnerisk, på måder de aldrig har prøvet før i deres uddannelse. Det fylder mig med energi at indgå tætte relationer med mine elever og det fylder mig med stolthed at se dem vokse og gro. Også på de dage hvor de synes det hele er svært. Jeg sætter en ære i at give mine elever følelsen af at deres projekter har en plads i den virkelige verden.

Jeg er deltidsansat og de dage jeg ikke arbejder på Flakke har jeg min egen freelance-biks kørende ved siden af, hvor jeg laver fotojournalistik og dokumentarfilm.

Peter Nygaard Christensen
Lærer på Media

Jeg er den heldige, der får lov til både at være lærer og pedel på en efterskole. At møde og arbejde med elever på Flakkebjerg Efterskole er en daglig glæde, et stort privilegium – en vigtig opgave, hvor jeg sammen med kollegaer er med til at skabe: Et af de vigtigste år – et år på efterskole.

Som lærer arbejder jeg med fagene matematik og værkstedsarbejde. På værkstedet får jeg mulighed for at præsentere elever for en bred vifte af materialer, værktøjer og teknikker. Jeg brænder inderligt for at aktivere elevers ”kloge hænder” – hvor de praktiske intelligenser bliver udfordret.

I mit virke som pedel er jeg med til at drifte Flakkebjerg Efterskole – en opgave, hvor 2 dage ikke ligner hinanden.

Jeg arbejder på Flakkebjerg Efterskole, fordi det er stedet med skønne unge menneske og fantastiske kollegaer.

Peter Wiese
Lærer og pedel

Tekst på vej!

Sanne Rønholt
Lærer på Global og vejleder

Being a performance teacher at Flakkebjerg Efterskole allows me to do what I love to do – that is performance making, dance, literature and discussing relevant life/world issues. Also teaching yoga, massage and mindfulness – and through all this also meeting and collaborating with all sorts of young people. The tricky part can be finding time for it all and staying mindful myself! Finding how to share my passion for these things with them, and covering a bit of English grammar at the same time.

Sasha Vogel
Lærer på Performance

Jeg har valgt at arbejde på Flakke, fordi det er et magisk sted – her er højt til loftet i forhold til kreativitet og fællesskabet er konstant i fokus. Jeg bliver glad af at komme på arbejde og møde nysgerrige og kloge elever, som ønsker at være med til at skabe forandring i verden.
Jeg selv har en baggrund som socialrådgiver og har i mange år arbejdet relationelt med børn og unge. I vil finde mig i aftenvagterne, hvor jeg håber at lave fede aktiviteter med eleverne.

Tania Lumby
Timelærer

Flakkebjerg Efterskole har rigtig højt til loftet, og det er en af grundene til, at jeg er her på stedet. Jeg nyder at følge mine Flakke-børns udvikling over den relativt korte tid de er hos os, men jeg bliver også drevet af at mærke elevernes begejstring for både linjefag og deres personlige projekter. Jeg nyder, når det går rigtig stærkt og vi sammen krydser målstreger, og jeg holder også rigtig meget af, når vi bare fordyber os i hverdagslivet. Udover min rolle som afdelingsleder har jeg morgensamling, støttedansk og underviser i valgfagene Naturen Kalder og Upcycling. 

Tina Ginnerup Jespersen
Pædagogisk afdelingsleder

Jeg arbejder på Flakkebjerg Efterskole, fordi jeg nyder at undervise eleverne i praktisk madlavning og via det være med til at øge deres nysgerrighed og kendskab til bæredygtig, velsmagende og sund mad. Jeg nyder at være sammen med eleverne og være med til at støtte dem i at udvikle sig socialt og fagligt. Mange gode snakke og sjove stunder med eleverne og kollegaer gør det til en dejlig arbejdsplads. Det er dejligt at få lov til at følge eleverne i mange forskellige situationer på alle tider af døgnet, det giver et nært forhold.

Flakkebjerg Efterskole er en skole i konstant udvikling og derfor er der altid mulighed for at præge og få medindflydelse på mine arbejdsopgaver. Det er et dejligt alsidigt job der giver stor arbejdsglæde.

Trine Vestergaard
Lærer i køkkenet

Jeg arbejder på Flakkebjerg Efterskole, fordi jeg sætter stor pris på, at kunne give eleverne en oplevelse af råvarernes vej fra jord til bord. I gartneriet, hvor de lærer hvor meget det kræver at dyrke råvarer, i køkkenet hvor de bearbejder dem og tilbereder dem til masser af bæredygtige og lækre retter. Jeg elsker at arbejde et sted, hvor man kan give eleverne den viden og oplevelse. Arbejdet i køkkenet giver anledning til mange gode snakke med eleverne og jeg oplever, at mange blomstrer op i køkkenet. De bedste dage for mig er, når jeg kan se, at eleverne er stolte over, den mad de har lavet og fnisende, men modige, præsenterer maden for resten af skolen.

Vinca Haugum Lee
Lærer i køkkenet – På barsel