Medarbejdere

Find lærere, pedeller og ledelse her på siden.
Vi har også bedt medarbejderne om at fortælle, hvad der driver dem som efterskolemenneske. Du kan kontakte dem pr mail via linket.

Mød medarbejderne 

Find lærere, pedeller og ledelse her på siden.
Vi har også bedt medarbejderne om at fortælle, hvad der driver dem som efterskolemenneske. Du kan kontakte dem pr mail via linket.

Tekst følger

Peter Nygaard Christensen
Lærer på Media

Tekst følger

Johan Kåre Hertz
Lærer på Media

Tekst følger

Madeleine Polano
Lærer på Science

Jeg er lærer på Flakkebjerg Efterskole fordi jeg trives med vandrestøvlerne solidt plantet i drivhusets økologiske muld, højt til himlen og tæt til relationerne. Her er plads til at være og kunne udfolde sig som elev (og lærer). Med en sportslig og sundhedsprofessionel baggrund er Adventuresport det perfekte rum for mig til at kombinere naturfaglig og kropslig fordybelse med sport og sjov! Mit mål for hver årgang at kunne bringe kulør, kano og klatreture til hverdagen. Here we go!

Nanna Dalhoff
Lærer på Adventuresport

Tekst på vej!

Heiner Aldinger
Gartneri og køkken

Da jeg gik på efterskole og skulle skrive en opgave om mit drømmejob, valgte jeg jobbet som efterskolelærer. 10 år senere endte jeg, lidt tilfældigt, på Flakkebjerg Efterskole som lærerpraktikant. Efter 6 ugers endt praktik var jeg solgt. Jeg ville arbejde på Flakkebjerg. Her er der nemlig tid til at se den enkelte elev i det store fællesskab. Samtidig er der plads til at tænke og drømme stort. Jeg trives med at være på en arbejdsplads, hvor vi som medarbejdere bliver taget med på råd og har stor mulighed for at være med til at præge skolen i en bestemt retning, så vi kan skabe de bedste forhold for at drive efterskole.

Anders Ingvorsen Dall
Lærer på Global

Jeg er lærer på en efterskole, fordi jeg hér har meget større mulighed for at komme tæt på min kerneopgave; nemlig eleven. Grunden til at jeg netop er på Flakkebjerg Efterskole er fordi, der er højt til loftet, en virkelig god relation medarbejdere og elever imellem, og fordi Flakkebjerg giver mig en unik mulighed for at kombinere min store passion for teater, dans og kroppens udtryksmuligheder med danskfaget i min linjeundervisning. Skolens vægtning af bl.a. fællesskabet og kreativiteten, gør Flakkebjerg til noget særligt for mig. I og med at skolen lader bl.a. performance, kunst og kultur være skabende mødesteder for de unge, mener jeg, at de får større mulighed for at opbygge mod til udvikling af den enkeltes evne til at udtrykke sig skabende og undersøgende i et forpligtende fællesskab.

Katrine Lyø Rahbæk
Lærer på Performance

Jeg arbejder i køkkenet på Flakkebjerg Efter skole fordi mit hjerte banker for kulinarisk læring, pædagogik, smagfuld mad og bæredygtighed.
Som menneske går jeg meget op i at tage udgangspunkt i det unge menneske jeg møder, og herefter at skabe rammerne for, at de forstår deres egne og andres menneskelige, faglige og sociale kompetencer i løsningen af en opgave og i samarbejde med andre.

Jacob Bondesen
Køkkenlærer

Jeg er lærer på Flakkebjerg efterskole, fordi jeg elsker alsidigheden. Jeg elsker den alsidige relation med eleverne, der går på både undervisning, samvær, familierelation, rengøring og seje adventureture. Min vej hertil var ikke lagt fra start, men som fysioterapeut og friluftsvejleder oplever jeg at være endt et sted, hvor jeg hører til. For mig er det fantastisk at fordybe mig i gensidigt givende relationer år efter år.

Anja Duborg Back Jørgensen
Lærer på Adventuresport

I en årrække rejste jeg rundt i verden for at se på kunst, møde mennesker og opleve andre kulturer. Jeg kan derfra se vigtigheden i, at vi opdrager vores unge til at blive globale medborgere. Jeg er uddannet billedkunstner på Det Fynske Kunstakademi og arbejder nu på Flakkebjerg Efterskole, fordi jeg gerne vil støtte unge mennesker i at føle sig set i deres kreativitet og udtryk. Og fordi jeg oplever, at der på Art er et vidunderligt rum for at de unge kan få den erfaring. Min egne værker kan ses på www.charl

Charlotte Clausen
Lærer på Art

Jeg er på Flakkebjerg fordi jeg har muligheden for, at arbejde i et samspil mellem det teoretiske og det praktiske. Mit daglige arbejde på Adventuresport giver mig mulighed for, at være nysgerrig på menneskekroppen, vores samspil med naturen og samfundet. Det er for mig et privilegie, at have mulighed for at kombinere min store interesse for friluftsliv og naturvidenskab med mit arbejde. Jeg glæder mig over muligheden for, at opbygge relationer til eleverne både i dagligdagen og på udfordrende ture i naturen.

Christina Bjerre
Lærer på Science (barsel)

Jeg er køkkenlærer på FE fordi jeg er vild med at lave mad og jeg er vild med Flakkebjerg Efterskole fordi madproduktionen kommer til at hænge sammen med samfundsproblematikker. Maden bliver lavet sammen med unge, som er supersjove, fantastiske og til tider temmelig udfordrende at arbejde sammen med. Det hele foregår i et dejligt kolegialt fællesskab, hvor god pædagogik og udvikling nærmer sig det at være en selvfølge.

Eva Skov
Køkkenlærer

Livets flod har ført mig mange mærkelige steder hen, men hvor er jeg glad for, jeg greb chancen og sprang i land på Flakkebjerg Efterskole! Stedet i sig selv er som en ung: Fordomsfri, fanden-i-voldsk, provokerende til tider, energisk, livsbekræftende, videbegærlig og foranderlig. Med uddannelser som håndværker og realkreditrådgiver og en stilling som sekretær er jeg jo nok skolens mest firkantede medarbejder. Mit job er at skabe struktur i Flakkebjergs dynamiske liv, presse på for deadlines, holde styr på elevoptaget, på eksamen osv. Men som menneske holder jeg meget af al det kaos og rod, det kan skabe i øjeblikket, når hverdagen er foranderlig og hvert år på demokratisk vis skabes af netop den årgang, der går der.

Hanne Madsen
Forretningsfører

Jeg er pedel på Flakkebjerg, fordi jeg gerne vil være et sted med unge mennesker, og med gode kollegaer. Jeg kan godt lide alsidigheden i hverdagen, og at det er en skole som ikke står stille. Her er rig mulighed for at tilrettelægge min arbejdsdag selv, og jeg synes det er en stor tilfredsstillelse, at være med til at få dagligdagen for så mange mennesker til at fungere.

Henrik Bruun
Pedel

Jeg er på Flakkebjerg Efterskole, fordi jeg tror, at jeg her kan gøre den største forskel med mine idealer, evner og kompetencer. Jeg forsøger at bevare en legende og kreativ tilgang til opgaven med at skabe de bedst mulige rammer for medarbejderes og elevers motivation, nysgerrighed og engagement. Det må gerne være svært, bare det er meningsfuldt, og lykken er at lykkes.

Jan Coermann
Forstander

Jeg har selv gået på efterskole og det var det fedeste. Så jeg er på Flakkebjerg Efterskole fordi jeg gerne vil være med til at skabe et fantastisk efterskole år for alle de mange unge mennesker der går her. Jeg sidder på kontoret klar til at hjælpe forældre i telefonen, elever der har brug for hjælp til alt lige fra en tid hos læge, et print, eller hvor mange vaskepoletter de skal bruge til så og så meget tøj😊
Der er højt til loftet, plads til udvikling og den enkelte person og ikke mindst en fed stemning.

Pernille Thullesen
Skolesekretær

Tekst på vej!

Jana Peter
Timelærer

What can I say, I LOVE Flakkebjerg Efterskole. For me growing up as an American I could only dream of such a school. FE has been my second home for many years now, as I share the school’s values and lifestyle. From Snow/skate boarding to politics, environmentalism, citizenship, democracy, nutrition to the love of the English language, FE is a one of a kind place. I especially relish in my role as a Global line teacher. I am always so proud of my students as I know we are sending them off with the right tools to navigate through this ever changing world.

Joshua Young
Lærer på Global

Flakkebjerg tilbyder efter min mening nogle gode rammer for at unge kan udforske hvilke værdier, interesser og fællesskaber, der skal være styrende i deres liv, og jeg føler mig meget priviligeret over at tage del i denne rejse. Samtidig brænder jeg for at videregive min viden om og interesse for medier, sprog, kultur og samfund, og det får jeg mulighed for som lærer i Media, Engelsk, Spansk og Frivilligt Iværksætteri. Alt dette kombineret med en varm og imødekommende stemning gør Flakkebjerg til et rigtigt godt sted for mig at være.

Julie Høj Thomsen
Lærer på Media (barsel)

Der kunne uden tvivl stå meget andet, men nu får du lidt om hvorfor jeg er på FE. FE tør at være ambitiøs igen og igen og igen på mange niveauer. Det er vigtigt for alle, at arbejde på at have et høj etisk niveau for hvad angår omgang med hinanden. Der er plads til mange kæpheste som i al deres forskellighed ridder i ca. samme retning.

Kirsten Bruun
Lærer på Global

Sat helt på spidsen er jeg på Flakkebjerg fordi det er et stort privilegie at få lov til at være med at skabe “det bedste år i mit liv” hver dag. Jeg føler samtidigt at jeg er med til udvikle skolen og samtidigt er skolen med til at udvikle mig. Endvidere oplever jeg at der altid bliver lyttet til og reflekteret over de ting jeg brænder for.

Lennart Lykke Nielsen
Viceforstander

Tekst på vej!

Line Nordenskjold
Køkkenlærer

Jeg er på Flakkebjerg fordi jeg gerne vil begejstre og udfordre elevernes maver med skøn, sund, velsmagende og bæredygtig mad. Jeg er på Flakkebjerg fordi jeg gerne vil hjælpe eleverne med at træffe et fremtidig uddannelsesvalg de har det godt med. Jeg er på Flakkebjerg fordi jeg har nogle dejlige kollegaer som jeg er glad for at arbejde sammen med. Jeg er på Flakkebjerg fordi ungdomslivets spændingsfelter giver daglige oplevelser og udfordringer.

Margrethe Friislund
Vejleder og køkkenlærer

Som mange andre efterskolelærere, har jeg selv været efterskoleelev, og jeg tog læreruddannelsen for at kunne være med til at give nogle elever en lignende fed oplevelse. At det lige blev Flakkebjerg er en længere historie, og jeg er glad for at være havnet her, fordi her er en god energi blandt medarbejderne, og stor mulighed for at have indflydelse på eget arbejde og egne arbejdsopgaver.

Mette Munch Nielsen
Lærer

Jeg er lærer på Flakkebjerg Efterskole, fordi jeg her kan få lov til at folde vingerne ud, og være den sciencelærer jeg gerne vil, til glæde og gavn for eleverne. Jeg er lærer på Flakkebjerg Efterskole, fordi der er højt til loftet, og grobund for at tænke skævt og ud af boksen. Jeg er lærer på Flakkebjerg Efterskole, fordi vi lever i et dynamisk samfund, hvor vi skal styrke elevernes kompetencer, for at kunne ruste dem til, at blive fremtidige borgere i et samfund med bl.a. naturvidenskaberne som løftestang. Jeg har en grundlæggende holdning om, at vi alle skal gøre det, vi er bedst til, og det gør jeg bedst på Flakkebjerg Efterskole.

Michael Fynsk
Lærer på Science

Tekst på vej

Jonas Molbæk
Lærer på Art

Tekst på vej!

Ole Bjørn Kristiansen
Pedelmedhjæler

Tekst på vej!

Rasmus Olsen
Trivselslærer

Tekst på vej!

Sanne Rønholt
Lærer på Global og vejleder

Being a performance teacher at Flakkebjerg Efterskole allows me to do what I love to do – that is performance making, dance, reading and discussing relevant life/world issues, even yoga and massage – and through all this also meeting and collaborating with young people. The tricky part is finding ways of getting through to them, and finding out where the common ground is. How to share my passion for these things with them, and cover a bit of English grammar at the same time.

Sasha Vogel
Lærer på Performance

Tekst på vej

Ida Johanne de Renouard
Lærer på Global

Flakkebjerg Efterskole har rigtig højt til loftet, og det er en af grundene til, at jeg er her på stedet. Jeg nyder at følge mine Flakke-børns udvikling over den relativt korte tid de er hos os, men jeg bliver også drevet af at mærke elevernes begejstring for både linjefag og deres personlige projekter. Jeg nyder, når det går rigtig stærkt og vi sammen krydser målstreger, men jeg holder også rigtig meget af, når vi så sætter kursen mod nye kyster. Mine primære undervisningsopgaver er dansk og mediefag. Derudover står jeg for en del af skolens eksterne kommunikation.

Tina Ginnerup Jespersen
Pædagogisk afdelingsleder

Jeg er på Flakkebjerg Efterskole pga. kombinationen af praktisk arbejde og undervisning. Gode arbejdsforhold med plads til egne ideer, medbestemmelse, indflydelse og udvikling. Gode muligheder for alsidighed i jobbet. Gode kollegaer.

Trine Vestergaard
Lærer i køkkenet