Om skolen

Flakkebjerg Efterskole ligger ti kilometer syd for Slagelse.  Skolen er beriget af et smukt åbent landskab, med bakker og skov der indbyder til både lys og leg, men også filosofisk fordybning og eftertænksomhed.

Om skolen

Skolens projekt

Vores projekt er at danne fællesskab og tilbyde rammer, der fokuserer på faglighed, samarbejde, læring, kommunikation, kreativitet og handling. At knytte bånd mellem mennesker, der ligesom du, brænder for sagen.

I en verden, der ofte handler om, hvad der skiller os ad, fokuserer vi på Flakkebjerg Efterskole på alt det, der binder os sammen. I fremtidens Danmark skal vi kunne leve og arbejde sammen på tværs af alle faglige, sociale og kulturelle skel. Det ser vi som en styrke og en udfordring, der kalder på engagerede mennesker. Vi bruger forskelligheden som springbræt til at skabe nysgerrighed og tolerance og sætte kreativiteten fri.

40 års jubilæum

Hvad er dit projekt?

Uanset hvilken baggrund du har, er der en plads til dig. Vi tror på, at det personlige engagement er den vigtigste forudsætning for at lære noget – fagligt, personligt og socialt. Derfor fokuserer vi på at give dig de rammer, der skal til for at du kan realisere dit personlige projekt.

På de følgende sider tager vi dig med på en rundtur på skolen. Du kan se nærmere på vores undervisningstilbud, hvordan hverdagen fungerer og vælge den af de 7 forskellige linjer, som du brænder mest for.

Skolens projekt

40 års jubilæum

Hvad er dit projekt?

På de følgende sider tager vi dig med på en rundtur på skolen. Du kan se nærmere på vores undervisningstilbud, hvordan hverdagen fungerer og vælge den af de 6 forskellige linjer, som du brænder mest for.

Vil du besøge os? Datoer for Åbent Hus ➩