Fysiske rammer

De fysiske rammer

170 elever – næsten lige mange piger og drenge – fylder skolens lokaler. Elleve familier med to- tre- og firemandsværelser udgør elevernes baser. I hver familie er der seks – otte elevværelser fordelt som enten pige- eller drengeværelser. Et fællesrum i hver familie udgør rammen om familiehygge og samvær i fritiden. Elevfamilierne har alle tilknyttet en familielærer. Flakkebjerg Efterskole har 24 medarbejdere – hvoraf de seks bor på skolen – så vi er altid næsten 200 mennesker, der er sammen om de mange ting, der foregår på skolen.

Skolen råder blandt andet over en boldbane og skaterramper. Hvis man er til indendørsaktivitet har Flakkebjerg Efterskole fitness center, fuldt udstyret musiklokale, idrætshal m.m. De mange værksteder giver store muligheder for et hav af fritidsaktiviteter, hvor eleverne selv organiserer sig.

De fysiske rammer